2011年1月15日 星期六

The Way You Look Tonight ─ 含蓄的情深








閱讀賴瑞金自傳的時候,他提到了和現任老婆的定情歌曲「The way you look tonight」,由美國傳奇人物法蘭克‧辛納屈所演唱。 


 


Frank_Sinatra_1.jpg 


 


緩慢而優雅的旋律中,可以感受到一種含蓄的情深,真是動聽。


 


個人最喜歡的是洛‧史都華翻唱的版本。 


 


 






 


Some day, when I'm awfully low,
When the world is cold,
I will feel a glow just thinking of you...
And the way you look tonight.
 


某天 當我心情惡劣至極


覺得世界冷漠無比


我能感到些許暖意 只要想起妳


和妳今夜的模樣



Yes you're lovely, with your smile so warm
And your cheeks so soft,
There is nothing for me but to love you,
And the way you look tonight.


 


沒錯 妳教人著迷 有溫暖的笑容


和柔軟的雙頰


我心無雜念 只想愛妳


和妳今夜的模樣



With each word your tenderness grows,
Tearing my fear apart...
And that laugh that wrinkles your nose,
It touches my foolish heart.


 


妳的語言孕育著溫柔


讓我的恐懼隨著淚水傾空


妳歡笑時 鼻尖上的笑紋


撫慰著我愚昧的心



Lovely ... Never, ever change.
Keep that breathless charm.
Won't you please arrange it ?
'Cause I love you ... Just the way you look tonight.


 


親愛的 永遠 永遠不要改變


保持著那令人窒息的魅力


可否答應此項請求


因為我愛妳 愛著妳今夜的模樣



Mm, Mm, Mm, Mm,
Just the way you look to-night.


 


嗯~嗯~嗯~嗯~


就是妳今夜的模樣 


 









沒有留言:

張貼留言