2010年7月2日 星期五

Whenever, Wherever ─ 讓我舒服的好歌





 


很喜歡夏奇拉這一首歌,心情不好的時候,聽了,有減緩負面情緒的作用。



幸運的 你出生在異鄉 


所以我們可以用天涯文章 


幸運的我愛上異土 


我幸運 因為有你在 


寶貝 我會獨自攀上安地斯山 


細數你身上的雀斑 


不曾想像 原來 


愛一個人有如此多的方法 


 


 


Lucky you were born that far away
So we could both make fun of distance
Lucky that I love a foreign land for
The lucky fact of your existence
Baby I would climb the Andes solely
To count the freckles on your body
Never could imagine there were only
too many ways to love somebody


 


Le lo lo le lo le
Le lo lo le le le
難道你不懂


我已臣服你腳下


Le lo lo le lo le
Le lo lo le le le
Can't you see
I'm at your feet


 


不管何時 無論何處


我們是天成佳偶


我會在此處 你會在我不遠處


就此說定 我的寶貝



Whenever, Wherever
We'll learn to be together
I'll be there and you'll be near
And that's the deal my dear


上窮碧落


下製黃泉


你永遠不用懷疑


我們會永遠耳鬢斯磨


這就是約定 我的寶貝



There over,
Here under
You'll never have to wonder
We can always play by ear
But that's the deal my dear


 


幸運地 我的嘴不只用來說話


雙唇能如湧泉般不停地吻


幸運地 我的胸部又小又扁


所以你不用將它們和山峰混淆


幸運地 我有雙如母親的腿


必要時能奔跑尋找掩護


而我的雙眼為你專屬


哪天你離開 會淚留成河



Lucky that my lips not only mumble
they spill kisses like a fountain
Lucky that my breasts are small and humble
So you don't confuse them, with mountains
Lucky I have strong legs like my mother
To run for cover when i need it
And these two eyes are for no other
The day you leave will cry a river


 


Le lo lo le lo le
Le lo lo le lo le


在你腳下


臣服你腳下


 


Le lo lo le lo le
Le lo lo le lo le
At your feet
I'm at your feet


 


不管何時 無論何處


我們是天成佳偶


我會在此處 你會離我不遠


就此說定 我的寶貝


上窮碧落


下製黃泉


你永遠不用懷疑


我們會永遠耳鬢斯磨


這就是約定 我的寶貝



Whenever, Wherever
We're meant to be together
I'll be there and you'll be near
And that's the deal my dear
Thereover, hereunder
You'll never have to wonder
We can always play by ear
But that's the deal my dear


 


Le lo lo le lo le
Le lo lo le lo le
我們可以高飛


再說一遍



Le lo lo le lo le
Le lo lo le lo le
We can fly
Say it again

Le lo lo le lo le lo le


再說一次


你將迷失


在我的雙眼之中



Tell me one more time
That you'll live
Lost in my eyes


 


不管何時 無論何處


我們是天成的佳偶


我會在此處 你會離我不遠


這就是約定 我的寶貝


上窮碧落


下至黃泉


你會讓我臣服腳下


再也無懼


如果你感受到我的感受



Whenever, wherever
We're meant to be together
I'll be there and you'll be near
And that's the deal my dear
There over
Here under
You've got me head over heels
There's nothing left to fear
If you really feel the way I feel



 



  • 留言者: 埃及拉麵
  • Email:
  • 網址: http://louis0806.pixnet.net/blog
  • 日期: 2010-07-06 11:19:47
我也因很喜歡這首~ 因此也很支持Shakira ~
但是~ MV怎麼是"倒退嚕"~ 蠻傷眼的~

這次Shakira 的新專輯倒是有點失望~
可能離開樂壇一陣子~ 有點失去流行感了~
到底是誰的錯呀 @@"

版主回覆:(07/04/2010 02:37:02 PM)


哈,這個版本是有人另外後製的,選擇這個是看好它的清晰度,倒是沒想到傷眼睛的問題。真是歹勢(羞)

誰錯誰對,很難說。有時候,可能歌手本身也會有問題。
像我有時候也搞不懂,唱片業整天喊著賠錢,為啥又拼了命推出一堆一看就知道不會紅的歌手?

話說,以前去上海PUB喝酒,有一個女生唱這首歌,唱功真是厲害。
果真是能者隱於市,xd

沒有留言:

張貼留言