2012年4月17日 星期二

I miss you ─ 好聽爵士



アイ・ミス・ユー,由日本爵士女歌手
Akiko演唱。此歌富有魔力,靜心傾聽,像是會將人捲入回憶的漩渦,推薦之。




A couple seasons just passed me by
since you made me feel so real
That feeling I remember,
it was as good as it can be.



轉眼已是幾個年頭
自從你讓我活得真實
我忘不了那種感覺
原來美好就是如此


I haven't seen you for a while,
I wonder if you are well.
What's going on in your mind,
I really would like to see.



已經好久不見
你如今過得可好
你現在想些什麼
我真的好想知道


I try to see but it won't do,
it's taking time to get near.



我試圖了解卻辦不到
想要靠近得花時間


Something is hart to explain
I wonder can I tell you.



有些事難以言喻
我是否真能訴說


We haven't been talking much,
it doesn't mean I don't care.
Should I just call you to say
I'm falling and I miss you.



我們之間沉默居多
並不代表我不在意
我是否該電話給你 
我愛你 我好想你


oooh hoo
Wish I was with you in my dreams
and I'm praying to be your side
and suddenly you'll slip away



希望夢中能有你同行
我祈禱著能和你相伴
轉瞬間你就悄然溜走


oooh hoo
Easy as flowing down the stream
Do you know that?
Will you understand me?
Why is it you make me wait so long?



歲月催人蒼老
你知道嗎
你會理解我嗎
為何是你讓我漫長守候


Sometimes do you think of me
as much as I think of you
I'd like to know when you dream
Am I there?
Do you miss me?



偶爾你是否會想起我
思念的程度是否和我一樣濃
想知道你的夢裡
是否有我
你是否會想我


I know you can't share life with me
and I don't know what to do
but if you walk right thru my door,
you will see that I miss you



知道你無法和我共同生活
而我只能茫然無措
然而若你路過我的門前
你會感受到思念的重


In my heart
I want you
to know that
I miss you



在我心底
我需要你
你知道的
  



  • 留言者: 埃及拉麵
  • Email:
  • 網址: http://louis0806.pixnet.net/blog
  • 日期: 2012-04-19 05:34:43
好聽~
不過小的英文不好~
聽不懂就算了~
經過你的翻譯~
心情整個BLUE起來.....


版主回覆:(04/23/2012 02:59:17 AM)


翻譯的這麼糟糕阿 @@"

已經po了另外一首歌,補償一下,xd

沒有留言:

張貼留言