2011年2月6日 星期日

Secrets ─ 魔法師學徒好聽插曲


Secrets是電影「魔法師的學徒」插曲。有趣的是,這首歌比電影更讓我印象深刻。蠻喜歡主唱的歌聲,略微嘶啞的唱腔,的確有懺悔的感覺,xd



I need another story
Something to get off my chest
My life gets kinda boring
Need something that I can confess
 




 


我需要另一段故事




讓我卸下心上大石


我的生活很是無趣


需要可以信仰的事


'Til all my sleeves are stained red
From all the truth that I've said
Come by it honestly I swear
Thought you saw wink, no
I've been on the brink, so


直到所有袖子都染紅


始於我所有說過的事實


我發誓所說皆真


你認為我說謊 不是的


我就快要崩潰 所以



Tell me what you want to hear
Something that were like those years
Sick of all the insincere
So I'm gonna give all my secrets away


說 你想聽些什麼


從前的時光


隱瞞讓我們疲憊


所以我將坦承



This time, don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm gonna give all my secrets away


這一次 不再需要完美方針


也毋須在意見血的批評


我將坦承



My God, amazing how we got this far
It's like we're chasing all those stars
Who's driving shiny big black cars


天哪 能堅持到此讓我驚訝


像是追逐天上繁星


我們駕駛著閃亮的黑卡


And everyday I see the news
All the problems that we could solve
And when a situation rises
Just write it into an album
Singing straight, too cold
I don't really like my flow, no, so


每天都有新聞可看


不管什麼問題都有解決辦法


若情勢變得嚴峻


就將它寫成專輯


用力的唱 天冷


我不喜歡自己的飄蕩



Oh, got no reason, got not shame
Got no family I can blame
Just don't let me disappear
I'ma tell you everything


喔 沒有理由 沒有愧疚


沒有誰是我可以批判


別讓我沮喪


我會對你坦承


 


 



  • 留言者: 姚安東
  • Email:
  • 網址:
  • 日期: 2011-05-29 02:36:05
實在太好聽了:)

版主回覆:(02/10/2011 01:04:35 AM)


這首歌很不錯吧,是我的愛歌之一。

沒有留言:

張貼留言